THE CURE - Songs Of A Lost World
Návrat po šestnácti letech. Navíc víceméně autorská deska Roberta Smitha. Navazují na nejlepší kousky své diskografie a současně se zbytečně neopakují. Poslouchám to poslední dva týdny a moje dojmy stále rostou.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Budúcnosť death metalu. Presne tak som vnímal predchádzajúci album anglických maniakov GOREROTTED. Na “Only Tools And Corpses” drtili deathové jadro s punkovou vervou a neodškriepiteľným, aj keď vskutku nechutným a zvráteným, hitovým potenciálom. Popevky s priamym ťahom na žalúdok menej otrlého poslucháča (“Fuck Your Ass With Broken Glass”, “Can´t Fit Her Limbs In The Fridge”, “Hacked In The Back Dumped In A Sack”) sa stali jasným poznávacím znamením tejto nádejnej šestice.
Dnes je všetko inak. GOREROTTED dosť razantne strhli do strany kormidlo svojho hudobného vývoja. Možno to spôsobil odchod druhého speváka, známeho pod pseudonymom Mr. Gore, možno bolo príčinou nespočetné množstvo koncertov s kapelami typu CANNIBAL CORPSE, VOMITORY či PUNGENT STENCH, tak či onak, chlapci vraj pochovali gore a grindové korene a s hrdosťou oznamujú, že hrajú extrémny metal s rock&rollovým prístupom. Čo konkrétne to znamená?
Predovšetkým výrazný príklon k technickejšiemu death metalu, temnejší a hutnejší zvuk, viac riffov, zmien tempa, komplikovanosti, menej priamočiarosti a „hitovosti“. GOREROTTED proste zvážneli, sú starší, ich inštrumentálne schopnosti sú na vyššej úrovni. Nie vždy je však takáto zmena dobrá. Aj napriek neoddiskutovateľným kvalitám nového materiálu mi bola predchádzajúca tvorba GOREROTTED podstatne sympatickejšia. Chýbajú mi zapamätateľné refrény, zdravá hravosť, úchylná veselosť. Jediná rezkejšie odpichnutá vec („Pain As A Prelude To Death“) môj smäd po starých dobrých GOREROTTED nemôže uhasiť. Rovnaké je to s textami. Ako už samotný názov albumu napovedá, ide (s výnimkou hlúpeho lamentovania mladého alkoholika v „Dead Drunk“) o oživlé mŕtvolky. Tématika zombies bola v tvrdej hudbe omieľaná nespočetným množstvom kapiel. Keď si porovnám snahu GOREROTTED napríklad s takými DECEASED a ich „Fearless Undead Machines“, jednoznačne mi z tohto súboja vychádza ako víťaz starec King Fowley (už pred piatimi rokmi chodil tento týpek po Wackene v tričku s nápisom „Rammstein Sucks!“) a jeho šialená družina.
Chodiacou mŕtvolou odhryznuté, prežuté, zhrnuté a podčiarknuté, „A New Dawn For The Dead“ nie je zlý album, v kontexte tvorby GOREROTTED však ide skôr o sklamanie.
A New Dawn For The Dead“ nie je zlý album, v kontexte tvorby GOREROTTED však ide skôr o sklamanie.
5 / 10
Ben Goreskin
- spev
The Wilson
- basgitara, spev
Matthew (aka Robin Pants)
- gitara
Tim (aka Fluffy)
- gitara
Junko
- bicie
1. ...And Everything Went Black
2. Pain As A Prelude To Death
3. Nervous Gibbering Wreck
4. Eding Insult To Injury
5. Fable Of Filth
6. Dead Drunk
7. A Very Grave Business
8. Horrorday In Haiti
9. Selection And Dissection Of Parts For Resurrection
A New Dawn For The Dead (2005)
Only Tools And Corpses (2003)
Mutilated In Minutes (reedice) (2002)
Mutilated In Minutes (2001)
Her Gash I Did Slash (demo) (1998)
Vydáno: 2005
Vydavatel: Metal Blade Records
Stopáž: 33:55
Produkce: Markus Roedl
Studio: Aexxys-Art studio, Schwandorf, Nemecko
Na poprvé mě to vůbec nevzalo, byl jsem dokonce i zklamán. Ale s přibývajícími poslechy jsem změnil názor (na to má každý právo), že je to super fošna.
Návrat po šestnácti letech. Navíc víceméně autorská deska Roberta Smitha. Navazují na nejlepší kousky své diskografie a současně se zbytečně neopakují. Poslouchám to poslední dva týdny a moje dojmy stále rostou.
Bilanční a v rámci možností i moderní album zároveň. Typičtí BODY COUNT místy výrazně oživení působením hostů. Album sotva překvapí něčím neotřelým, ale dá se mu odolávat jen do prvního výkřiku "madafaká". Pak už je to zase všechno zpátky v 90's.
Faust a spol. tentokrát více přitlačili na pilu a natočili o poznání méně přátelskou desku. Více black metalu a méně zjemňujících prvků. I tak je materiál pěkně diversifikovaný, jen je méně přístupný a chybí mu ona zpěvnost, vzletnost a naléhavost.
Čistý death/doom. Špinavý, jeskynním marastem až po krk nasáklý. Ale také spíše jednoduchý, držící se jako klíště žánrových standardů bez nejmenší ochoty alespoň základně experimentovat. Co mu však nechybí, je tolik potřebná neotesanost a hrubozrnnost.
Nejvíce přístupná deska GAEREA. Portugalci sice stále preferují rychlá tempa, ale materiál zároveň různě zahlazují, kudrnatí a zjemňují. A vesele do něj integrují jeden post-metalový prvek za druhým. Black metal pro masy, nicméně velmi pěkně složený.
(Raw) blackmetalový projekt z pokojíčku se vším všudy. Tentokrát za materiálem stojí osoba pohlaví něžného. Slyším za tím trochu SATANIC WARMASTER, SARGEIST, ORDER OF NOSFERAT a nebo také WINTER LANTERN. Jednoduchá, leč dobře poslouchatelná deska.
Debutové album hardcore kapely, která je složena ze členů ve svém žánru vyhlášených švédských skupin OUTLAST a VICTIMS. Dvacet minut nekompromisního nátěru brousícího až do oblasti crustu.